مقالات و مطالب

چرا حوله های نخی یزد معروف شدند؟

حوله آشپزخانه

منسوجات یزدی از گذشته دور معروفیت بالایی داشته است .انواع پارچه های نخی که با استفاده از دستگاه های بافندگی دستی که اصظلاحا کار بافی نامیده میشد با کیفیتی بی نظیر بافته می شده است و حوله های نخی از محصولات بارز در این زمینه است. فرآیند رنگرزی این پارچه ها هم به طور بسیار سنتی و با کیفیتی بسیار عالی انجام می شده و ماحصل آن پارچه هایی با کیفیت بوده است . با ماشینی شدن دستگاه های نساجی اگر چه مانند گذشتته منسوجاتی دستباف تولید نمی شود اما هنر بافندگان یزدی که ماحصل تجربه پدرانشان بوده باعث گردیده تا امروزه نیز انواع پارچه های نخی که بافته می شود همچنان کیفیتی درجه یک داشته باشد .

حوله نخی مسافرتی ایساتیسیکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین منسوجات سنتی یزدی انواع حوله نخی است . امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه نخ ویسکوز به دلیل جذب اب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ غالب حوله های یزدی از نخ ویسکوز تولید میشود که با توجه به تبحر بالای بافندگان یزدی این حوله ها با کیفیتی بی نظیر تولید میشوند و امروزه حوله های نخی یزدی از معروفیت بالایی برخوردار هستند.

حوله نخی

پیشنهاد خرید بهترین حوله نخی مسافرتی و استخری یزدی

همانطور که گفته شد در فرایند رنگرزی نخ در گذشته از رنگ طبیعی استفاده می شد و کیفیت بسیار بالایی به نخ می داد.امروزه نیز با استفاده از ماشین آلات پیشرفته رنگرزی صورت می گیرد اما یکی از ویژگی های مهم عملیات رنگرزی استفاده از رنگ ثابت راکتیو است.این رنگ از رنگ های معروف مورد استفاده در صنعت نساجی هست که موجب ایجاد رنگ بسیار درخشان روی محصول می گردد.

از انواع حوله های نخی یزدی می توان به حوله های آشپزخانه. حوله های مسافرتی و استخری و حوله های تنپوش اشاره کرد که جنس همه آنها از نخ ویسکوز است و هر یک دارای کاربردهای متنوعی می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *